MATEMET─░K ├ľ─×RET─░M─░..hacim a─č─▒rl─▒k…

1.291 okundu

MATEMAT─░K ├ľ─×RET─░M─░

 

YUVA 1. SINIFTA (4 YA┼×)
A─×IRLIK
Standart ├Âl├ž├╝ ara├žlar─▒ kullan─▒lmaz, a─č─▒rl─▒k ├žal─▒┼čmalar─▒ deneylerle yap─▒l─▒r. A─č─▒r ve hafif e┼čyalar─▒ kar┼č─▒la┼čt─▒r─▒r─▒z.

{loadposition header}

HAC─░M
Oyun etkinli─či ┼čeklinde hacim kavram─▒n─▒n ba┼člang─▒c─▒n─▒ yap─▒yoruz. Hacim konusunu g├╝zelle┼čtirmek i├žin renklendiriciler kullanabiliriz. Bo┼č-dolu ├žal─▒┼čmas─▒ yap─▒labilir. Kum havuzuna kum doldurulur, ┼či┼čelere su doldurulur.
Daha sonra b├╝y├╝k-k├╝├ž├╝k kavramlar─▒n─▒ verebiliriz.
Daha ileriki zamanda ÔÇśka├ž defada dolar?ÔÇÖ kavram─▒n─▒ veririz(0-5 aras─▒ say─▒larla). Kova veya ┼či┼če ka├ž defada dolar? Bu ├žal─▒┼čma say─▒ kavram─▒ ile birlikte verilir.

 

ZAMAN

Yuva 1. s─▒n─▒fta zaman konusunda gece-g├╝nd├╝z ├žal─▒┼čmas─▒na yer verilir. Geceyi ve g├╝nd├╝z├╝ anlatan resimlerle kar┼č─▒la┼čt─▒rarak verilir. Birka├ž ├žift resim kullan─▒l─▒r, olaylar farkl─▒ farkl─▒ olur.

Bunun d─▒┼č─▒nda saat ├že┼čitleri ├╝zerinde durabiliriz. Duvar, kol, masa saatleriÔÇŽ Saatlerin fiziksel ├Âzelliklerini ve kullan─▒m yerlerini konu┼čuruz.
ÔÇó UZUNLUK

Yuva 1. s─▒n─▒fta uzunluk konusunda boy ├žal─▒┼čmas─▒ yap─▒labilir.
├ľrn; z├╝rafa resminin ├╝zerine renkli(fon ka─č─▒tlar─▒) boy ka─č─▒tlar─▒ konulur. Bundan ├Ânce sandalyede otururken elimizle ├╝zerlerinden ├žizgi ├žizeriz. ÔÇśHanginiz en uzun? Bakal─▒m.ÔÇÖ deriz. Birbirlerinin boylar─▒n─▒ kar┼č─▒la┼čt─▒r─▒r─▒z. Her ├Â─črencinin boyunu ├Âl├žeriz ve en uzunla en k─▒say─▒ g├Âsteririz. Daha sonra uzun ve k─▒sa malzemeler hakk─▒nda konu┼čuruz. Sonra uzun-k─▒sa resimlerine bakabiliriz.

ÔÇó GRAF─░K

Grafi─čin bir ad─▒ olmal─▒d─▒r.
├ľrn; Ailemizde ka├ž ki┼či var?
Altta ├Â─črencilerin isimleri, ├╝stlerinde s├╝tunlar var. Anne, baba, karde┼č resimleri konularak grafik olu┼čturulur. Az-├žok kavramlar─▒n─▒ peki┼čtirir. Resimler ├╝zerinde konu┼čup ailelerinde ka├ž ki┼činin oldu─čunu birlikte say─▒yoruz.
├ľrn; Oyunlarda yapt─▒klar─▒ faaliyetlerin grafi─či ├žizilebilir.
├žocuklar─▒n devirdikleri labut say─▒lar─▒, oynarken labutlar say─▒l─▒r ve isimlerinin ├╝zerinde ki s├╝tunlara yaz─▒l─▒r.
GRAF─░─×─░ NEYE G├ľRE DE─×ERLEND─░R─░YORUZ
ÔÇó 1-)Ba┼čl─▒k var m─▒?
ÔÇó 2-)Ba┼čl─▒─č─▒n yaz─▒l─▒┼č─▒ nas─▒l?
ÔÇó 3-)Resim var m─▒?
ÔÇó 4-)Dikey-yatay s├╝tunlar nas─▒l, b├╝y├╝kl├╝─č├╝ uygun mu?
ÔÇó 5-)Grafikte ba┼čl─▒k grafi─čin konusunu a├ž─▒k olarak ifade etmelidir.
ÔÇó RENKLER
Oyunlarla verilir. Ailelerden istenen tek renk e┼čyalardan k├Â┼čeler olu┼čturulur. Yaz─▒l─▒ renk e┼čleme, renk grafi─či, renkli e┼čyalar─▒ gruplama yap─▒labilir. Fi┼čler haz─▒rlan─▒r, bunlar─▒n yan─▒na e┼čyalar ya da oyuncaklar renklerine g├Âre grupland─▒r─▒l─▒r.

ÔÇó GEOMETR─░K ┼×EK─░LLER
4 farkl─▒ ┼čekilden malzemelerimiz, ┼čekil setimiz bulunmal─▒. ┼×ekilleri tan─▒ma ve gruplama ├žal─▒┼čmalar─▒ yap─▒l─▒r. ┼×ekil-e┼čya e┼člemeleri yap─▒yoruz. ┼×ekilleri tan─▒d─▒ktan sonra ├žocuklardan ┼čekillerin isimlerini s├Âylemelerini istiyoruz. ┼×ekillerle renkleri ili┼čkilendiriyoruz. Yaz─▒l─▒ olarak ┼čekilleri e┼čle┼čtiriyoruz. B├╝y├╝kl├╝k ve k├╝├ž├╝kl├╝─č├╝ne g├Âre gruplayabiliriz. ├çocuklarla haz─▒r kesilmi┼č ┼čekillerden ya da kendimiz keserek resim ve e┼čyalar yapabiliriz.

┼×ekilleri tan─▒ma; kare, daire, ├╝├žgen, dikd├Ârtgen ┼čekilleri kesilir. Haz─▒rlanan grafi─če yap─▒┼čt─▒r─▒l─▒r.
Yaz─▒l─▒ ┼čekil gruplama, ┼čeklin alt─▒nda yaz─▒ da olacak.

dikd├Ârtgen daire
Renk grafi─či yap─▒labilir.
B├╝y├╝k-k├╝├ž├╝k e┼čyalar grafi─či.
Hayvanlar─▒n grafi─či.
Meyve grafi─či.
S─▒n─▒f grafi─či(k─▒z-erkek ├Â─črenciler)

ÔÇó PARA
Al─▒┼č-veri┼č ┼čeklinde yap─▒l─▒r. E┼čyalara etiket koyarak al─▒┼č-veri┼č k├Â┼česi olu┼čturulur. Oyuncak├ž─▒, ayakkab─▒c─▒ vb. k├Â┼čeler olu┼čturulur.
ÔÇó SAYI KAVRAMI
Y─▒l boyunca 0-5 aras─▒ say─▒lar verilir. 1 den ba┼člay─▒p 5 e kadar say─▒lar verilir, 5 ten sonra 0 kavram─▒ verilir. 1 ve 2 kavramlar─▒n─▒ vermeden ├Ânce k├╝melerle e┼čle┼čmeler yap─▒l─▒r. K├╝melerin elemanlar─▒n─▒n renk ve b├╝y├╝kl├╝klerinin eleman say─▒s─▒na etkisi olmad─▒─č─▒ sezdirilir.

ÔÇó 1VE 2 KAVRAMI
1 ve 2 say─▒l─▒ k├╝meleri tan─▒malar─▒ ve kullanmalar─▒ ama├žlan─▒r. S─▒n─▒fta bulunan her malzeme bu ama├ž i├žin kullan─▒labilir.
Masan─▒n ├╝zerine elma konulur, ka├ž tane oldu─ču sorulur. Baz─▒lar─▒ bilir, baz─▒lar─▒ bilemez. Kulland─▒─č─▒m─▒z bu malzeme bir tek malzeme olmayacak, tekrarlara ve di─čer say─▒ kavramlar─▒na hizmet edebilecek ┼čekilde olmal─▒d─▒r. Her durumda ├žocuklar 1 ve 2 diye cevap veriyorsa; 1 elinizi kald─▒r─▒n, 2 elinizi kald─▒r─▒n, 1 ayak ├╝zerinde dur, 2 ayak ├╝zerinde dur, senin ka├ž g├Âz├╝n var,s─▒n─▒fta ka├ž ├Â─čretmen var, 1 kere z─▒pla, 2 kere z─▒pla gibi aktivitelerle peki┼čtirilir.

ÔÇó ─░zleyen Aktivitesi; koleksiyon k├Â┼česi yap─▒l─▒r. 1 yazan fi┼čin alt─▒na bir tane e┼čyalar e┼členir, 2 yazan fi┼čin alt─▒na iki tane olan e┼čyalar verilir. ├çocuklara 1 top al, 2 kalem al ┼čeklinde y├Ânergeler verilir.
ÔÇó 3 KAVRAMI
Tek tek e┼čyalar al─▒n─▒r. 2 ye kadar s├Âylerler. 3 ├╝ s├Âyleyemezler, biz s├Âyleriz. Her seferinde bir tane ekleyerek soruyoruz. De─či┼čik e┼čyalar kullan─▒yoruz. 1 den ba┼čl─▒yoruz.
{loadposition header}

ÔÇó 4 KAVRAMI
3 kavram─▒yla ayn─▒ ┼čekilde daha sonraki derslerde verilir. 4 say─▒s─▒na ula┼č─▒ncaya kadar malzeme ekliyoruz. Baz─▒ ├žocuklar 4 ├╝ bilir, baz─▒lar─▒ bilemez. Farkl─▒ nesnelerle tekrar ederek bilmeyenlere de f─▒rsat tan─▒yoruz.
ÔÇó 5 KAVRAMI
Ayn─▒ ┼čekilde veriyoruz. Her birinden 5 er tane farkl─▒ malzeme kullan─▒yoruz.

ÔÇó 0 KAVRAMI
Ama├ž; s─▒f─▒r─▒ kullanabilecekleri durumlar─▒ tan─▒malar─▒. S─▒f─▒r─▒n hi├žbir ┼čey oldu─ču kavram─▒n─▒ vermeye ├žal─▒┼č─▒yoruz.
Her ├žocu─ča 5 er tane say─▒c─▒ verilir. Bunlar kese ka─č─▒d─▒ ya da kutu i├žinde olabilir. ├çocuklardan i├žinden bir ├ž─▒karmalar─▒ istenir, ÔÇśka├ž kald─▒?ÔÇÖ diye sorulur. Malzemeler bitinceye kadar bu ├žal─▒┼čma yap─▒l─▒r, bitince de ÔÇśka├ž kald─▒?ÔÇÖ diye sorulur. ├çocuklar ÔÇśhi├ž yokÔÇÖ derler ya da omuz kald─▒r─▒rlar. Biz de ÔÇśolabilir, biz buna 0 diyoruzÔÇÖ diyerek s─▒f─▒r kavram─▒n─▒ veririz.
ÔÇó ├çocuklarla geriye sayma oyunu oynan─▒r.
ÔÇó ├ľrn; Roket f─▒rlatma: 5-4-3-2-1-0 diye ba─č─▒r─▒l─▒r, roket f─▒rlat─▒l─▒r.
ÔÇó Masaya 2 top koyar─▒z, tek tek alarak hi├ž kalmay─▒nca ka├ž kald─▒ diye sorar─▒z. 5 ten, 4 ten, 3 ten, 2 den geriye sayma oyunlar─▒ oynan─▒r.
ÔÇó Resimlerle e┼čya say─▒lar─▒n─▒ ├Â─črenirler, resimler ayn─▒ cinsten malzemelerle de─či┼čik say─▒larda haz─▒rlan─▒r ve azdan ├žo─ča s─▒ralamalar─▒ istenir.
ÔÇó Say─▒lar─▒n yaz─▒l─▒ oldu─ču fi┼č(say─▒ do─črusu) s─▒n─▒fta as─▒l─▒ durur.

 

ÔÇó Say─▒lar─▒n alt─▒na malzeme(say─▒c─▒)e┼člemesi yap─▒l─▒r.
ÔÇó Say─▒c─▒larda renk olabilir. Diyelim ki, mavi say─▒c─▒lar─▒n say─▒s─▒ 4, 4 rakam─▒ da mavi olacak.
ÔÇó Say─▒c─▒lar─▒ say─▒ya, say─▒y─▒ say─▒c─▒lara e┼čleme yap─▒labilir. B├Âylece say─▒ kavram─▒n─▒ e┼čleyerek ├Â─črenebilirler.
ÔÇó Az-├žok kavram─▒ k├╝melerin eleman say─▒lar─▒n─▒ kar┼č─▒la┼čt─▒rarak yap─▒l─▒r. Azdan ├žo─ča do─čru s─▒ralan─▒r. 2 nin 3 ten, 3 ├╝n 4 ten az oldu─čunu say─▒c─▒larla i┼čleriz. K─▒z ve erkek ├Â─črenciler kar┼č─▒la┼čt─▒r─▒l─▒r. ÔÇśkimler daha ├žok, kimler daha az ?ÔÇÖ diye sorulur.

YUVA 2
ÔÇó UZUNLUK
Yuva 1. s─▒n─▒fta yap─▒lan ├žal─▒┼čmalara devam edilir.
ÔÇó ┼×EK─░LLER
Yuva 1. s─▒n─▒fta yap─▒lan ├žal─▒┼čmalara (┼čekiller grafi─či, e┼člemeleri vb.) devam edilir.

ÔÇó VARLIKLAR ARASINDA K─░ ─░L─░┼×K─░LER
ÔÇó Uzun-k─▒sa: Ayn─▒ objeden biri uzun di─čeri k─▒sa iki┼čer resim ve fla┼č kartlar─▒m─▒z olmal─▒.
├ľrn; Uzun sa├žl─▒ k─▒z-k─▒sa sa├žl─▒ k─▒z, uzun etek-k─▒sa etek vbÔÇŽ
Her birinin ├Âzellikleri hakk─▒nda konu┼čup, uzun-k─▒sa kavram─▒n─▒ verdikten sonra ├Â─črencilerin gruplamas─▒n─▒ istiyoruz.
ÔÇó B├╝y├╝k-k├╝├ž├╝k: Uzun-k─▒sa kavramlar─▒yla ayn─▒ ┼čekilde veririz.

ÔÇó B├╝t├╝n-yar─▒m: Ger├žek malzemelerle b├╝t├╝n konu┼čulur. ├ľnce malzemenin fiziksel ├Âzelliklerinden bahsedilir. Sonra elimize bir yiyecek al─▒p ÔÇśiki ki┼čiye vermek istiyorum, ikisine de ayn─▒ vermek istiyorum, nas─▒l kesebilirim, b├Âyle olur mu?ÔÇÖ diye soruyoruz, ├žocuklar ÔÇśtam ortas─▒ndan kesÔÇÖ diyorlar. Yar─▒s─▒n─▒ kesip veriyoruz ve bunun yar─▒m oldu─čunu anlat─▒yoruz.
Daha sonra resimlerle b├╝t├╝n-yar─▒m kavramlar─▒n─▒ konu┼čuyoruz ve bu resimleri ├žocuklara verip fla┼č kartlara e┼člemelerini istiyoruz.

ÔÇó ZAMAN
Gece-g├╝nd├╝z konusuna devam ediyoruz.
Gece-g├╝nd├╝z resimleri kullan─▒r─▒z. Gece neler oldu─ču hakk─▒nda konu┼čuruz, g├╝nd├╝z neler oldu─čunu konu┼čuruz. Gece ve g├╝nd├╝z yap─▒lan i┼člerle ilgili ├že┼čitli resimler kullan─▒r─▒z.

ÔÇó A─×IRLIK
A─č─▒r ve hafif e┼čyalar─▒n gruplamas─▒n─▒ yaparak a─č─▒-hafif kavramlar─▒ hakk─▒nda konu┼čuruz. ├ľnce ger├žek malzemeler kullan─▒l─▒r ve gruplan─▒r. Daha sonra a─č─▒r ve hafif e┼čyalar─▒n resimleri kullan─▒l─▒r.
YUVA 3
ÔÇó Yuva 1. ve 2. s─▒n─▒fta yapt─▒─č─▒m─▒z ├žal─▒┼čmalara seviyeyi y├╝kselterek devam ediyoruz.
─░LK├ľ─×RET─░M 1. SINIFTA KONULAR
ÔÇó Varl─▒klar aras─▒nda ki ili┼čkiler
ÔÇó Ritmik saymalar
ÔÇó Do─čal say─▒lar
ÔÇó Kesirler
ÔÇó Toplama i┼člemi
ÔÇó ├ç─▒karma i┼člemi
ÔÇó ├çarpma i┼člemi
ÔÇó ├ľl├ž├╝ler(uzunluk, a─č─▒rl─▒k, hacim, zaman, paralar)
ÔÇó Geometri
ÔÇó Her ├žal─▒┼čma ile ilgili problemler
─░LK├ľ─×RET─░M 2. SINIFTA KONULAR
ÔÇó Varl─▒klar aras─▒nda ki ili┼čkiler
ÔÇó Ritmik saymalar
ÔÇó Do─čal say─▒lar
ÔÇó Kesirler
ÔÇó Toplama i┼člemi
ÔÇó ├ç─▒karma i┼člemi
ÔÇó ├çarpma i┼člemi
ÔÇó B├Âlme i┼člemi
ÔÇó Grafik
ÔÇó ├ľl├ž├╝ler
ÔÇó geometri
ÔÇó problemler
─░LK├ľ─×RET─░M 3. SINIFTA KONULAR
ÔÇó Ritmik saymalar
ÔÇó Do─čal say─▒lar
ÔÇó Kesirler
ÔÇó Toplama i┼člemi
ÔÇó ├ç─▒karma i┼člemi
ÔÇó ├çarpma i┼člemi
ÔÇó B├Âlme i┼člemi
ÔÇó ├ľl├ž├╝ler
ÔÇó Grafik
ÔÇó Geometri
ÔÇó problemler
─░LK├ľ─×RET─░M 4. SINIFTA KONULAR
ÔÇó Kesirler
ÔÇó Toplama i┼člemi
ÔÇó ├ç─▒karma i┼člemi
ÔÇó ├çarpma i┼člemi
ÔÇó B├Âlme i┼člemi
ÔÇó ├ľl├ž├╝ler
ÔÇó Grafik
ÔÇó Geometri
ÔÇó Problemler
─░LK├ľ─×RET─░M 5. SINIFTA KONULAR
ÔÇó Kesirler
ÔÇó Toplama i┼člemi
ÔÇó ├ç─▒karma i┼člemi
ÔÇó ├çarpma i┼člemi
ÔÇó B├Âlme i┼člemi
ÔÇó ├ľl├ž├╝ler
ÔÇó Grafik
ÔÇó Geometri
ÔÇó Problemler

VARLIKLAR ARASINDA K─░ ─░L─░┼×K─░LER
ÔÇó 6, 7 ya┼č ├Âncesi ├žocuklar─▒n yak─▒n ├ževresinde g├Ârd├╝─č├╝ e┼čya ve ┼čekiller aras─▒nda ki ili┼čkileri, ├že┼čitli faaliyetlerle g├Ârebilme yetene─čini geli┼čtirebilmek i├žin yer verilir. Benzer-farkl─▒, b├╝y├╝k-k├╝├ž├╝k, y├╝ksek-al├žak, uzak-yak─▒n, i├žinde-d─▒┼č─▒nda, az-├žok, ├Ânde-arkada, sa─čda-solda, ├╝zerinde-alt─▒nda, ├žukur-t├╝msek, a─č─▒r-hafif ili┼čkileriyle ilgili kavramlar ve davran─▒┼člar kazand─▒r─▒l─▒r. 1. ve 2. s─▒n─▒fta ├žocuklar─▒n sezgilerinden, tahminlerinden, ya┼čant─▒lar─▒ndan faydalan─▒l─▒r. Somuttan soyuta, ger├žek e┼čyadan resimlere do─čru bir yol izlenir.
A─×IRLIK
(STANDART ├ľL├ç├ťLER)
ÔÇó Kendi a─č─▒rl─▒klar─▒n─▒ ├Âl├žeriz.
ÔÇó 1 kg. tan─▒t─▒l─▒r, hep 1 kg. olan e┼čyalar tart─▒l─▒r.
ÔÇó G├Âr├╝nt├╝s├╝ farkl─▒, a─č─▒rl─▒─č─▒ ayn─▒ olan objeler ├Âl├ž├╝l├╝r(demir-pamuk).
ÔÇó 1 kg. dan az-1 kg. dan fazla ifadesi tan─▒t─▒l─▒r.
ÔÇó 1 kg., 2 kg., 3 kg. ┼čeklinde ilerleyerek tam kilolar verilir. NOT: malzemeleri hayat bilgisi dersinin konular─▒na g├Âre ili┼čkilendiririz.
ÔÇó Yar─▒m kg. tan─▒t─▒l─▒r.
ÔÇó Yar─▒m ve 1 kg. aras─▒ tan─▒t─▒l─▒r.
1. SINIFTA HAC─░M
ÔÇó Ka├ž defada dolar? ├çal─▒┼čmas─▒ yap─▒l─▒r. ├ľrn; kova s├╝rahi ile ka├ž defada dolar?
ÔÇó 1 lt. tan─▒t─▒l─▒r. 1 lt. olan kaplar doldurulur. De─či┼čik 1 lt. lik kaplar kullan─▒l─▒r.
ÔÇó 1 lt. den az, 1 lt. den ├žok tan─▒t─▒l─▒r.
ÔÇó 1, 2, 3 lt. tan─▒t─▒l─▒r.
ÔÇó Yar─▒m lt. verilir.
1. SINIFTA UZUNLUK
ÔÇó Ka├ž ata┼č, ka├ž k├╝p, ka├ž ad─▒m vb. ├žal─▒┼čmalar yap─▒l─▒r.
ÔÇó E┼čyalar─▒n uzunluklar─▒ cm. olarak verilir.
ÔÇó ├çocuklar─▒n uzunluklar─▒ cm. olarak ├Âl├ž├╝l├╝r.
1. SINIFTA ZAMAN
ÔÇó Tam saatler verilir.
ÔÇó Yar─▒m saatler verilir.
ÔÇó 1 saat sonra, 1 saat ├Ânce ├žal─▒┼čmas─▒ yap─▒l─▒r.
├ľL├ç├ťLER
ÔÇó Standart ├Âl├ž├╝lere neden ihtiya├ž duyar─▒z?
ÔÇó Kar─▒┼č, parmak, kula├ž, ayak, ad─▒m gibi do─čal ├Âl├ž├╝lerin kullan─▒lmas─▒na ba┼član─▒r. Bunlardan yararlan─▒larak do─čal ├Âl├ž├╝lerle farkl─▒ sonu├žlar belirtilir ve bir standarda varma ihtiyac─▒ olu┼čturulur.
ÔÇó Standart ├Âl├ž├╝ler kullan─▒larak do─čal ├Âl├ž├╝lerin kullan─▒lmas─▒na da devam edilir. Bu her ├žocu─ča kendi kar─▒┼č, parmak veya ad─▒m─▒n─▒n ka├ž cm. oldu─čuna ili┼čkin ├žal─▒┼čma yapma f─▒rsat─▒ verir.
ÔÇó Standart ├Âl├ž├╝ birimleri tan─▒t─▒l─▒rken ├žocuklar─▒n bunlar─▒ g├Âr├╝p kullanmalar─▒na ve ├Âl├žmelerine f─▒rsat verilir.
GRAF─░KLER
ÔÇó ─░lk├Â─čretim s─▒n─▒flar─▒nda grafiklerimizi hayat bilgisi dersinin konular─▒yla ili┼čkilendiririz.
ÔÇó Grafiklerle ├žocuklar;
ÔÇó Kar┼č─▒la┼čt─▒rma yapabilirler,
ÔÇó Yorumlama yapabilirler,
ÔÇó Genelleme yapabilirler,
ÔÇó Grafi─či okuyabilirler,
ÔÇó Problem ├ž├Âzebilirler.

ONLUK KAVRAMI
ÔÇó Farkl─▒ g├Âr├╝nt├╝lerde bir ├žok say─▒c─▒lar kullan─▒l─▒r. Her ├Â─črencinin ├Ân├╝ne farkl─▒ say─▒c─▒lar koyar─▒z. Onluk kavram─▒ 1. s─▒n─▒ftan itibaren verilmeye ba┼član─▒r. On tane say─▒c─▒y─▒ say─▒p bir k├╝meye koyar─▒z ve bunun ad─▒n─▒n onluk oldu─čunu s├Âyleriz. Sonra ayn─▒s─▒n─▒ ├Â─črencilere yapt─▒r─▒r─▒z. Her ├Â─črencinin yapt─▒─č─▒yla tek tek ilgileniriz, ne yapt─▒─č─▒n─▒ konu┼čuruz:
ÔÇó Sen ka├ž tane k├╝me ald─▒n?
ÔÇó ─░├žine ka├ž tane k├╝p koydun?
ÔÇó Biz buna ne diyoruz?

ÔÇó Bir derste sadece onluk kavram─▒n─▒ veriyoruz. Di─čer bir derste farkl─▒ malzemelerle farkl─▒ say─▒larda onluk yapmalar─▒n─▒ istiyoruz(2 onluk yap, 3 onluk yap vbÔÇŽ)
ÔÇó ÔÇśOnlukÔÇÖ yazan fla┼č kartlar─▒m─▒z var. Her ├Â─črenciye ka├ž onluk yapaca─č─▒n─▒ s├Âyledikten sonra bu fla┼č kart─▒ ve ka├ž onluk yapaca─č─▒n─▒n yazd─▒─č─▒ rakam─▒ veriyoruz. ├çocuklar yanl─▒┼č yaparlarsa tahtaya ┼čekil ├žizerek anlat─▒yoruz.
B─░RL─░K KAVRAMI
ÔÇó Onluk al─▒yoruz ve ne oldu─čunu soruyoruz. ─░├žinden bir tane say─▒c─▒y─▒ ├ž─▒kar─▒p ka├ž tane oldu─čunu soruyoruz ve bunun onluk olup olmad─▒─č─▒n─▒ soruyoruz, buna birlik dedi─čimizi s├Âyl├╝yoruz ve k├╝meden s├╝rekli birer tane say─▒c─▒y─▒ ├ž─▒kar─▒p bunun birlik oldu─čunu anlat─▒yoruz. Sonra birli─či k├╝meye koymad─▒─č─▒m─▒z─▒ s├Âyl├╝yoruz.

ÔÇó Daha sonra ├Â─črencilere ÔÇśbirlikÔÇÖ fla┼č kartlar─▒n─▒ verip ÔÇŽonluk, ÔÇŽbirlik yapmas─▒n─▒ istiyoruz. Yapt─▒ktan sonra bunlar─▒ fla┼č kartlar─▒yla e┼člemesini istiyoruz. ├çocuklar─▒n yapt─▒─č─▒ her ┼čeyi onlarla konu┼čuyoruz, yanl─▒┼č yapt─▒klar─▒n─▒ d├╝zeltiyoruz ve konu┼čarak bunu say─▒yla ili┼čkilendiriyoruz.
ÔÇó Bir ba┼čka derste de say─▒lar─▒ verip ka├ž onluk, ka├ž birlik oldu─čunu bulmalar─▒n─▒ istiyoruz.

ONLUK, BİRLİK KAVRAMLARIYLA TOPLAMA-ÇIKARMA
ÔÇó Eldesiz Toplama: ├ľnce malzemeleri kullanarak eldesiz toplama yapar─▒z. 15+12=
bu say─▒larda ka├ž onluk ve ka├ž birlik oldu─čunu konu┼čuyoruz, birliklerle onluklar─▒ ayr─▒ ayr─▒ toplat─▒yoruz.
ÔÇó Onluk Bozmadan ├ç─▒karma: Eldesiz toplamadan sonra onluk bozmay─▒ gerektirmeyen ├ž─▒karmaya ba┼čl─▒yoruz. 25-13= ka├ž onluk, ka├ž birlik oldu─čunu konu┼čuyoruz. Say─▒c─▒larla onluk birlik ┼čeklinde 25 yapt─▒r─▒yoruz, 13 say─▒c─▒y─▒ ├ž─▒karmas─▒n─▒ istiyoruz. ├ľnce birli─či, sonra onlu─ču ├ž─▒kartt─▒r─▒yoruz.
ÔÇó Eldeli Toplama:Eldesiz toplama ve ├ž─▒karma oturduktan sonra eldeli toplamaya ge├žiyoruz. 37+13= uygun say─▒da say─▒c─▒ koydurduktan sonra birlikleri toplat─▒yoruz. Birli─či toplad─▒ktan sonra 7+3=10 olunca 1 onluk elde etti─čimizi konu┼čuyoruz ve onlu─ču onluk fla┼č kart─▒n─▒n ├╝st├╝ne ta┼č─▒yoruz, birlik kalmad─▒─č─▒n─▒ konu┼čup onluklar─▒ topluyoruz.
ÔÇó ├ľnce birler basama─č─▒ 0 olacak ┼čekilde toplamalar veriyoruz, sonra fazla olanlara ge├žiyoruz.

ÔÇó Onluk Bozarak ├ç─▒karma: 35-17=18 i┼čleminde kendimizde say─▒c─▒lar─▒ al─▒p birlikleri ├ž─▒karmaya ├žal─▒┼č─▒yoruz ve ├ž─▒kmad─▒─č─▒n─▒ g├Âsteriyoruz. Bunun i├žin onluklardan birini al─▒p bozuyoruz ve birliklere kar─▒┼čt─▒r─▒yoruz. 15 den 7 yi ├ž─▒kart─▒p, 2 tane onlu─čun kald─▒─č─▒n─▒ s├Âyl├╝yoruz. Daha sonra onluklar─▒ ├ž─▒kart─▒p sonucu konu┼čuyoruz
{loadposition header}

Payla┼čmak b├╝y├╝kl├╝kt├╝r.

Bir Cevap Yaz─▒n