─░lk Okuma yazma Etkinlikleri

2.838 okundu

C├╝mleyi Tamamlama Oyunu:

1. Peki┼čtirilmesi istenen c├╝mleler tahtaya yaz─▒l─▒r.
2. B├╝t├╝n ├Â─črencilere okutulur.
3. G├Âzleri kapatt─▒r─▒l─▒r.
4. Herhangi bir c├╝mlenin bir kelimesi silinir.
5. G├Âzlerini a├žan ├Â─črenciler tahtada yaz─▒l─▒ c├╝mleleri okurlar.
6. Silinen kelimeyi ├Ânce bulan tahtaya kald─▒r─▒l─▒r. C├╝mle tamamlatt─▒r─▒l─▒r.
7. Ba┼čka bir kelime silinir.
8. G├Âzlerini a├žan ├Â─črencilerden parmak kald─▒rmayan kald─▒r─▒l─▒r. Ona tamamlatt─▒r─▒l─▒r.

Silinen C├╝mleyi Bulma Oyunu:

1. Peki┼čtirilmek istenen c├╝mleler tahtaya yaz─▒l─▒r.
2. S─▒n─▒f├ža okunur.
3. ├ľ─črencilerin g├Âzleri kapatt─▒r─▒l─▒r.
4. Bu arada ├Â─čretmen bir c├╝mleyi siler.
5. G├Âzlerini a├žan ├Â─črenciler silinen c├╝mleyi belirlemeye ├žal─▒┼č─▒rlar.
6. Parmak kald─▒r─▒lan ├Â─črencinin eline ├žubuk verilir. Silinen c├╝mleyi as─▒l─▒ bulunana fi┼čler aras─▒ndan g├Âsterir.
7. Do─čru g├Âsterirse alk─▒┼član─▒r. Tekrar tahtaya yazmas─▒ istenir.
8. Di─čer ├Â─črenciler de defterlerine yazarlar.

Mektupla┼čma Oyunu:

1. Her ├Â─črenci bir ka─č─▒da c├╝mle yazar. Ka─č─▒d─▒ katlar bir arkada┼č─▒na verir.
2. Mektubu alan ├Â─črenci a├ž─▒p okumaz. ├ľ─čretmeni bekler.
3. ├ľ─čretmen ├Â─črencileri s─▒rayla tahtaya kald─▒r─▒r.
4. Tahtaya kalkan ├Â─črenci elindeki mektubu a├žar, okur.
5. Okuyabilirse tahtaya yazar.
6. Okuyamazsa, mektubu yazan arkada┼č─▒n─▒ yan─▒na ├ža─č─▒r─▒r. Ona okutur.
7. Sonra kendisi de okur, tahtaya yazar.

Silineni Bulup Yazma Oyunu:

1. Tahtaya bir ├Â─črenci kald─▒r─▒larak yaz─▒lan c├╝mle okutulur.
2. ├çocuk g├Ârmeden c├╝mlenin bir kelimesi silinir.
3. Yan tarafa da silinene kelime ile birlikte bir ka├ž kelime daha yaz─▒l─▒r.
4. ├ľ─črenciden kelimelerden biri ile c├╝mlenin tamamlanmas─▒ istenir.

OKUMAYLA ─░LG─░L─░ OLAN OYUNLAR:

Ni┼čan Al Oku Oyunu:

1. Tahataya i├ž i├že geni┼č ├žemberler ├žizilir.
2. Her ├žemberin i├žine bir numara yaz─▒l─▒r.
3. Her numaraya kar┼č─▒l─▒k bir c├╝mle yaz─▒l─▒r.
4. ├ľ─črenciler s─▒ra ile yak─▒n mesafeden (5-6 ad─▒ml─▒k) g├Âzlerini kapatarak parmaklar─▒yla ├žembere yakla┼č─▒r ve parmaklar─▒n─▒n de─čdi─či numaraya kar┼č─▒l─▒k gelen c├╝mleyi okur.
5. Okunan c├╝mleyi s─▒n─▒f tekrar eder ve topluca defterlerine yazarlar.

Vurulan─▒ Bulma Oyunu:

1. Al─▒┼čt─▒rmas─▒ yap─▒lmak istenen c├╝mleler tahtaya yaz─▒l─▒r.
2. ├ľ─čretmen elindeki ├žubukla c├╝mlelere vurur ve vurulan c├╝mleyi ├Â─črenciler birlikte okur.
3. G├Âzleri kapatt─▒r─▒l─▒r.
4. ─░stenilen c├╝mleye vurulur.
5. G├Âzlerini a├žan ├Â─črenciler, vurulan─▒ bulmak i├žin tek tek bir c├╝mleyi okur.
6. ├ľ─čretmen bilen ├Â─črenciyi a├ž─▒klar.

Vurulan─▒ Bulma Oyunu (2):

1. Bir ├Â─črenci tahtaya kald─▒r─▒l─▒r.
2. G├Âzleri kapatt─▒r─▒l─▒r.
3. ├ľ─čretmen bir c├╝mleye dokunur.
4. G├Âz├╝n├╝ a├žan ├Â─črenciye vurulan c├╝mle buldurulur.
5. Bulursa s─▒n─▒f alk─▒┼člar. Bulamazsa ba┼čka bir ├Â─črenci kald─▒r─▒l─▒r.

S├Âyleneni Bulma Oyunu:

1. Tahtaya kald─▒r─▒lan ├Â─črencinin eline ├žubuk verilir.
2. Kendisine bir c├╝mle s├Âylenir.
3. ├çocuk c├╝mleyi aramaya ba┼člar.
4. Oturan ├Â─črenciler el ├ž─▒rparlar. Arkada┼člar─▒n─▒ ┼ča┼č─▒rtmaya ve te┼čvik etmeye ├žal─▒┼č─▒rlar.
5. Tahtadaki ├Â─črenci arad─▒─č─▒ c├╝mleyi bulursa okur.
6. O zaman arkada┼člar─▒ ├Âd├╝l anlam─▒nda de─či┼čik bi├žimde alk─▒┼člarlar.

S├Âyleneni Bulma Oyunu (3):

1. B├╝t├╝n ├Â─črenciler g├Âzlerini kapat─▒rlar.
2. ├ľ─čretmen bir c├╝mle s├Âyler.
3. G├Âzlerini a├žan ├Â─črenciler, s├Âylenen c├╝mleyi aramaya ba┼člarlar.
4. Kim ├Ânce bulursa tahtaya kald─▒r─▒larak okutulur.
5. Sonra di─čer arkada┼člar─▒ birlikte okurlar.
6. Bu defa ├Â─čretmen ├Â─črencileri alk─▒┼člar.
7. Gerekirse ├╝zerinde ├žal─▒┼č─▒lan c├╝mleler defterlerine yazd─▒r─▒l─▒r.

Say─▒larla Okuma Oyunu:

1. Al─▒┼čt─▒rmas─▒ yap─▒lmak istenen c├╝mleler tahtaya yaz─▒l─▒p numara verilir.
2. C├╝mlelere verilen numaralar k├╝├ž├╝k ka─č─▒tlara yaz─▒l─▒p ├Â─črencilere da─č─▒t─▒l─▒r.
3. Numara s├Âylenir.
4. O numara elinde olan ├Â─črenci tahtaya kalkar, c├╝mleyi okur.
5. Ba┼čka bir numara s├Âyleyerek oyunu s├╝rd├╝r├╝r.

zihinengelliler com sitesi

Payla┼čmak b├╝y├╝kl├╝kt├╝r.

Bir Cevap Yaz─▒n